2007. március 24., szombat

Inside AdWords: Pay-Per-Action beta teszt

Izgalmas újítás a fraud kattintásokat működési mechanizmusa miatt csak részlegesen - ámbár nyilván minden lehetséges eszközzel - szűrni képes PPC (Pay-Per-Click) alapú Adwords újabb metódusa, a Pay-Per-Action. Az új módszer szerint a hírdetésfelület tulajdonosa csak akkor kap jutalékot a hirdető által generált forgalomból, ha a látogatói valamely, a hirdető által jól meghatározott célt elér (Pl. sikeresen vásárol egy terméket, v. igénybevesz egy szolgáltatást, stb). A felelősség innentől kezdve a hirdetésfelület tulajdonosoktól a hirdetők felé mozdul - hogy ténylegesen elszámolják-e a vásárlásokat a hirdetőfelülettel rendelkező viszonteladóknak.
Mindenesetre, egyéb eCommerce területeken ez a fajta viszonteladói struktúra jóval hatékonyabbnak bizonyult már, mind a hirdető, mind a viszonteladó szempontjából, mint a PPC struktúra - a vásárlónak (ügyfélnek), szörfözőknek pedig igazából teljesen mindegy. De ne feledjük, mindannyian hirdetők, viszonteladók, és vásárlók is lehetünk egyben - kérdés, melyik oldal a kiegyensúlyozottabb. Halovány párhuzam látható az amerikai kormány 1943-as rendelkezését illetően, miszerint a cégek (a hirdetők) az alkalmazottak adóját visszatartsák (a felelősség az övék, hogy eladott termék után számoljanak el), de ez talán csak véletlen, szükségszerűtlen egybeesés, hiszen a technológia régóta bizonyított már webes környezetben, csak a Google hálózatának eloszlása - már csak méretei miatt is - jelentősen eltér a már létező CPA rendszerekétől. A szolgáltatás jelen pillanatban kizárólag az Egyesült Államokban érhető el.

Teljes cikk: Inside AdWords: Pay-per-action beta test

Nincsenek megjegyzések: